måndag 21 januari 2013

småbord

Här kommer mitt bidrag till bloggutmaningen småbord, soffbord osv. 
Fick rota runt lite på bloggen eftersom jag har många av borden nerpackade i källaren i huset, men jag hittade bilder på de flesta iallfall. :)

Eftersom jag inte får skruva och spika i väggarna så får den här fina telefonhyllan, som jag egentligen vill ha som sängbord, ligga i källaren i väntan på annat boende. 

Detta soffbordet gjorde pappa i träslöjden någon gång på 60-talet. 
Ganska imponerande tycker jag. :)

Den här snyggingen är det jag har teven på för tillfället.

Lite design, Kartell, Componibili, som man blir glad av!

Detta soffbordet kommer från momo o mofa, det har en utdragbar skiva som är väldigt praktisk.

Sen har jag ju min delade smak, så här är mitt lantliga halvmånebord. 
Fast jag stod emot shabby chic vågen och lät det vara i sin slitna originalskepning, vilket jag är väldigt glad för idag, det är ju det som gör bordet så personligt.

7 kommentarer:

  1. Vilken fin samling bord! Synd att du inte får hänga upp det översta. Det är så sött tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Härlig samling! Grymt duktig pappa att göra ett så snyggt bord i slöjden. Blev han snickare sedan månntro?

    SvaraRadera
  3. Älskar fåtöljen!
    Resten ser också fint ut :)

    SvaraRadera
  4. Jag gillade din farsas bord bäst. Ett trendigt bord med ålder som är så personligt och nära :)
    Men dina andra bord är åxå fina!

    SvaraRadera
  5. Kartell, Componibili gillas! så även din pappas specialbord!

    SvaraRadera
  6. Du har så många fina bord, men roligast av allt är väl ändå att du har ett som din pappa gjort. Underbart!

    SvaraRadera